Om oss
1. Vårt syfte
Att erbjuda den skandinaviska marknaden afrikanska kroppsvårdsprodukter som har en god inverkan på vår planet, producenten och konsumenten.
Nambis produkter skapas på ett hållbart och miljövänligt vis. Genom att välja våra ekologiska produkter skapar du arbetsmöjligheter i Uganda och genom att använda produkterna tar du hand om dig själv.
2. Vision
Vi fokuserar på att bli det marknadsledande varumärket på den skandinaviska marknaden för naturvänliga kroppsvårdsprodukter.
Vi ser en stor potential att växa. Att kombinera fokuset på våra fantastiska produkter samtidigt som vi gör en positiv förändring för folket i Uganda tjänar ett större syfte som gör det lättare för kunden att fatta rätt beslut.
3. Mission
Genom att garantera en produkt som är så bra att kunderna känner en tydlig skillnad mellan innan och efter att de började använda Nambi.
Samtidigt som vi levererar våra produkter får vi inte glömma att vara hållbara och ständigt försöka hitta nya sätt som orsakar ännu mindre skada på planeten. Inom en snart framtid ska vi succesivt fokusera på att skapa allt mer återvinningsbara förpackningar.
4. Grundvärden
Vänlighet, öppenhet, hållbarhet.
Våra tre ledord hjälper oss att hålla oss på rätt väg mot vår vision och stärka Nambi-andan. Vi frågar oss själva i allt vi gör: Är vår produkt miljövänlig? Är vi transparenta? Gör vi allt hållbart?
Vänlighet: Att alltid vara riktigt engagerad och göra det lilla extra för våra kunder. Gör gott för planeten, våra partners och de människor som använder våra produkter.
Transparens: Vi vill vara transparenta för våra kunder, både vad det gäller innehållet i våra produkter och hur och var de produceras.
Hållbarhet: Vi tror på hållbarhet och det bör ses i alla våra val vi gör.
5. Positionering
Våra produktionsmetoder skiljer oss från andra, eftersom vi bara använder naturliga ingredienser och bearbetar dem med hållbara metoder i Uganda.
Berättelserna bakom produktionen av Nambis produkter kommer att skilja dem klart från resten. Tillsammans med de hållbara jordbruksmetoderna som används av Nambis partner, kan de garantera ekologiska och veganska kroppsvårdsprodukter med en minimal inverkan på vårt ömtåliga klimat.
6. Nambis personlighet
Ödmjuk, tankeväckande, ärlig
Ödmjukhet: Utan arrogans vi vill ses som ett naturligt och enkelt varumärke.
Tankeväckande: vi bryr oss och vi strävar alltid efter att fatta rätt beslut för våra konsumenter och vår planet.
Ärlig: Vi vill ha en ärlig relation varje steg på vägen. Du kan alltid göra bättre och för att uppnå det vill vi vara öppensinnade och ärliga om våra brister och vad vi kan förbättra.
7. Kommunikation
Tillgänglig, förnuftig, lättsam.
Nambis produkter är fantastiska, men vi är inte här för att predika om dem eftersom vi är självsäkra på vad de kan uppnå. Vi vill ses som en vän med en gedigen hudvårdsrutin som bryr sig om miljön. Och när vi skriver gör vi det på ett sätt som är lätt att förstå, som är relaterbart, men samtidigt underskattar vi inte publiken förmåga att gå på djupet.
8. Vår identitet
Jordnära, organiska, pålitliga.
Jordnära: Arbeta med jordnära färger och mjuka element.
Organiskt: Vårt visuella språk ska stämma överens med våra produkter och måste därför se ut och känna sig levande, organiskt och förlåtande.
Pålitlig: Vi levererar alltid det som vi står för.
9. Vårt löfte
Att leverera kroppsvårdsprodukter som är bra för vår planet, producent och konsumenter.
Nambis vision att bli det naturliga valet när det gäller miljö och organisk kroppsvård sammanfattas med löftet att alla kroppsvårdsprodukter kommer att ha en minimal påverkan på planeten, möjliggöra affärsutveckling i Afrika och ge konsumenterna en fräsch och hälsosam upplevelse - fri från kemikalier.