Köpvillkor
1. Allmänt
Dessa köpvillkor gäller när du som konsument gör en beställning via vår webbplats. Genom att lägga en beställning accepterar du dessa köpvillkor. Köpet anses slutfört när du har fått en orderbekräftelse från oss via e-post eller annat skriftligt medium.
2. Priser och betalning
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående meddelande. Eventuella avgifter för frakt, betalning eller liknande tillkommer och specificeras vid beställning.
Betalningar hanteras genom våra säkra betalningsleverantörer.
3. Leverans
Vi levererar varor inom Sverige. Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar från det att du mottagit din orderbekräftelse, om inte annat anges vid beställningstillfället. Vid förseningar kontaktar vi dig snarast möjligt.
Fraktkostnad tillkommer enligt informationen vid köp. Fraktfritt kan gälla vid köp över ett visst belopp, enligt vad som framgår på vår hemsida.
4. Ångerrätt
Som konsument har du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du mottagit varan. För att utnyttja ångerrätten måste du meddela oss skriftligen inom denna tid. Varan ska returneras i väsentligen oförändrat skick och i originalförpackning. Du står för returfrakten, om inte annat är avtalat.
Varor som är specialtillverkade eller anpassade efter dina specifika önskemål omfattas ej av ångerrätten.
5. Reklamation och garanti
Vid reklamationer tillämpar vi konsumentköplagen. Om en vara är felaktig eller skadad har du rätt att reklamera inom tre år. Reklamationen ska göras inom skälig tid från det att du upptäckt felet, dock senast inom två månader. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakt och åtgärdar felet genom reparation, omleverans eller återbetalning.
Vi erbjuder också eventuell produktgaranti enligt vad som framgår på produktsidan.
6. Personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). Dina uppgifter används endast för att hantera din beställning och för att erbjuda dig bästa möjliga service. Mer information om vår personuppgiftshantering hittar du i vår integritetspolicy.
7. Tvister
Vi strävar alltid efter att lösa eventuella tvister direkt med dig som kund. Om tvisten inte kan lösas på annat sätt kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), vars beslut vi följer. Tvist kan även prövas av svensk domstol.
8. Force majeure
Vi ansvarar inte för förseningar eller skador som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll, inklusive men inte begränsat till krig, naturkatastrofer, strejk, eller andra force majeure-händelser.
Lämna en kommentar